Prioritățile din domeniul sănătății în noua sesiune parlamentară

Prima declarație politică din noua sesiune parlamentară mi-a oferit prilejul de a relansa dezbaterea privind proiectele legislative extrem de importante asumate de către Coaliția de guvernare în domeniul sănătății.

Înainte de toate am dorit să punctez faptul că prima jumătate a anului 2018 s-a încheiat cu rezultate demne de remarcat. În primul și primul rând, mă refer la ceea ce nicio altă guvernare nu a făcut până acum: am mărit în mod semnificativ salariile cadrelor medicale care lucrează în spitalele din România!

În această nouă sesiune parlamentară, în calitate de membru în Comisia de Sănătate a Senatului și de președinte al Departamentului de Sănătate din cadrul PSD, voi continua să muncesc la fel de serios ca și până acum pentru a veni cu soluții eficiente la problemele rămase încă nerezolvate din sistemul de sănătate publică.

Îmi propun o colaborare strânsă cu profesioniștii Ministerului Sănătății în vederea implementării măsurilor asumate prin Programul de guvernare. În acest sens, îmbunătățirea cadrului legislativ – printr-o nouă Lege a Sănătății – reprezintă prioritatea mea în această sesiune parlamentară. Vom începe să muncim la elaborarea unui pachet de reforme care să reconstruiască din temelii, pe baze solide, întregul sistem medical din tara noastră. Acest proces este realmente o provocare dificilă la care doar împreună, prin dialog și colaborare între Putere și Opoziție, vom putea găsi soluțiile optime.

Nu trebuie să uităm nici de Legea Vaccinării, fiind necesare eforturi pentru a debloca procedura parlamentară în care se regăsește ea la ora actuală. De asemenea, nu putem să ignorăm nici dezvoltarea și implementarea altor inițiative legislative cruciale precum noua lege a transplantului de organe si țesuturi.

Mi-aș dori să avem puterea și înțelepciunea să lăsăm deoparte disputele politice și să ne concentrăm eforturile pentru a aduce mai multă calitate actului medical din România și pentru a ne asigura de faptul că pacienții vor beneficia de un sistem medical modern atât din punct de vedere legislativ și birocratic, cât și din punct de vedere al resurselor umane și medicale.

programul-psd-pe-sanatate-04-11-2016-page-001

Lasă un comentariu