Întrebare parlamentară privind achiziția noilor ambulanțe

În luna mai a anului 2017, domnul secretar de stat, Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, a adus acuzații extrem de grave la adresa Ministerului Sănătății pe care îl conduceam la vremea respectivă. Am fost acuzat atunci de „blocarea artificială” a procesului de reînnoire a parcului auto de la nivelul SMURD și al Serviciilor Județene de Ambulanță.

Într-o scrisoare adresată ministerului, domnul Arafat a afirmat că „soluția optimă de ieșire în cel mai scurt timp din impasul în care ne aflăm este deblocarea situației astfel încât Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) să își continue procedura integrată atât pentru serviciile de ambulanță, cât și pentru SMURD și continuarea în acest sens a colaborării existente între cele două ministere, în interesul asigurării asistenței de urgență pentru cetățeni. Orice altă soluție adoptată va duce la agravarea fără precedent a situației în care ne aflăm, având drept consecință creșterea continuă a costurilor de reparație și întreținere a ambulanțelor și, ceea ce este mult mai important, apariția unor riscuri de neacceptat pentru viața pacienților care necesită intervențiile de urgență. Trebuie să vă aduc în vedere, în modul cel mai serios, că suntem cu mult mai aproape decât vă puteți imagina de ziua în care populația, pe bună dreptate, va reproșa vehement decesul unui pacient la care fie echipajul de urgență nu a mai ajuns în timp util din cauza defectării ambulanței în cursul intervenției, fie echipamentele medicale nu au funcționat și nu s-au putut efectua procedurile salvatoare de viață„.

Sub această presiune a situației descrise de domnul Arafat, pentru finalizarea cu rapiditate a procedurii de achiziție a noilor ambulanțe, Guvernul României a decis să accepte propunerea domniei sale, IGSU rămânând autoritatea care s-a ocupat în continuare de procedura de achiziție publică.

De atunci, iată, a trecut imediat un an de zile și, în continuare, sistemul de gestionare a situațiilor de urgență se confruntă cu o criză a ambulanțelor, riscurile la adresa populației rămânând foarte crescute.

Având în vedere această problemă, i-am adresat o întrebare doamnei ministru Carmen Dan (Ministerul Afacerilor Interne) în care am solicitat să mi se comunice în ce stadiu se află procedura de achiziție publică a noilor ambulanțe și de ce aceasta nu a fost finalizată până acum de Departamentul pentru Situații de Urgență, așa cum a fost promis de către domnul secretar de stat Raed Arafat. În situația în care există întârzieri nejustificate, vreau să știu motivele acestor întârzieri și numele celor responsabili pentru situația în care ne aflăm.

ambulanta

Reclame

Un gând despre “Întrebare parlamentară privind achiziția noilor ambulanțe

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s