Copiii și tinerii din Oradea trebuie să crească în siguranță

Când am pregătit acest text m-am gândit mult la cum va fi el primit sau vazut. În fond, politicenii sunt mereu acuzați sau bănuiți că se ”agață” de evenimente, ori fericite ori tragice. Și m-am gândit cât de tardivă sau inutilă este orice luare de poziție față de tragedia de la București de săptămâna trecută pentru cei morți și pentru cei rămași să îi plângă. Nicio pedeapsă din lume nu îi va mângâia pe cei rămași, niciodată.

Văzând fețele desfigurate de durere ale părinților sau fraților sau prietenilor, căutând nume pe lista morții, nu ai cum să rămâi de piatră și nu ai cum să nu te gândești că, până la urmă, nimic nu mai are importanță… Ca medic, am văzut multă suferință în viața mea și nimic nu te atinge mai tare decât atunci când ești în fața cuiva care a pierdut tot, orice speranță, orice de care se mai putea sprijini.

Mă gândesc însă, în timp ce alți oameni își plâng morții, la faptul că sunt și eu părinte, că am doi copii, că vreau să se bucure de viață și că nu îmi doresc, nici mie și nici altor părinți, să stăm cu inima strânsă ori de câte ori copiii noștri ies în oras. Pentru că trebuie să iasă, să se distreze, trebuie să crească și să socializeze, pentru că trebuie să trăiască.

candle

La Oradea, am fost feriți până acum de asemenea durere și vreau să fim feriți și de acum încolo! Și nu doar la Oradea, ci peste tot în țară. Decența și compasiunea și orice fibră din mine mă obligă să vă prezint aceste gânduri, în speranța că, poate și pentru că vremelnic am o funcție publică, voi fi auzit.

Nu cer nimic nimănui, însă îi rog pe toți cei care au atribuții, de la primărie și pompieri, până la proprietarii de localuri și alte persoane implicate în viața de noapte a orașului nostru, să se întâlnească, să discute și să se asigure că au luat toatesurile posibile ca să prevină asemenea tragedii. Aș vrea să îi văd adunați la aceeași masă pentru a lua măsuri concrete, nu din obligație, nu de frica amenzilor sau a controalelor, ci pentru că respectă memoria celor decedați și pentru că se gândesc la copiii și tinerii din Oradea care trebuie să crească în siguranță! 

PS. In acelasi context, astazi am adresat o intrebare premierului Victor Ponta in care i-am solicitat sa se implice in deblocarea situatiei de la Camera Deputatilor privind initiativa legislativa ce vizeaza interzicerea fumatului in spatiile publice. Am facut acest demers avand in vedere efectele nocive ale fumatului activ sau pasiv asupra sanatatii oamenilor, in general, si a tinerilor, in mod particular. Initiativa adoptata deja la Senat interzice complet fumatul în spaţiul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, ale instituţiilor şi unităţilor de învăţământ, precum şi în unităţile sanitare de stat şi private. De asemenea, ea interzice accesul tinerilor sub 18 ani în barurile, discotecile, restaurantele și în alte unități cu destinație similară, organizate exclusiv pentru fumători. Cu gândul la victimele tragediei din Clubul Colectiv din București, dar și la viitorul și sănătatea generațiilor tinere din România, oportunitatea unei asemenea măsuri devine și mai evidentă. 

Lasă un răspuns

