Măsuri mai eficiente pentru combaterea Ambroziei

Anul trecut, am adresat o întrebare Executivului (nr. 6039/DRP/01.07.2013) în care trăgeam un semnal de alarmă privind efectele nocive cauzate de expansiunea Ambrosia artemisiifolia sau iarba pârloagelor. Am dat și câteva exemple de bune practici implementate la nivelul țărilor Uniunii Europene, solicitând, totodată, măsuri concrete pentru combaterea mai eficientă a acestei plante în România. Față de situația prezentată atunci, am constatat că suprafaţa pe care găsim, astăzi, această buriană a crescut, la fel cum, în ultima perioadă, a crescut și numărul pacienţilor care au semnalat probleme alergice la ambrozie.

ambrozie2

Având în vedere efectele negative și problemele cauzate de această specie de plantă, și, ținând cont de răspunsul Ministerului Mediului și Schimbărilor Climate de anul trecut (nr. 3143/12.07.2013), săptămâna aceasta am reluat subiectul și am adresat o nouă întrebare parlamentară domnului ministru Korodi.

Am solicitat să mi se comunice: a) măsurile luate în ultima perioadă în vederea eradicării prin mijloace mecanice sau chimice a acestei plante; b) cu ce rezultate s-au finalizat întâlnirile avute cu reprezentanții autorităților publice locale, ai direcțiilor agricole și de sănătate publică pe această temă; și c) la ce concluzii a ajuns grupul interministerial constituit pentru reglementarea legală a problemei.

Lasă un răspuns

